Wiadomości

  • Za nami kolejna edycja wielkiej loterii Almette. Tegoroczny sukces akcji przekroczył najśmielsze oczekiwania! Miłośnicy Almette z całej Polski wzięli udział w zabawie, w której do wygrania były codzienne nagrody pieniężne i nagroda główna – urządzony „pod klucz” ekologiczny dom w sercu Tatr z widokiem na Giewont. Tym razem szczęście uśmiechnęło się do Pani Anety... Czytaj więcej »

  • Grudzień to zdecydowanie najlepszy miesiąc dla handlu w ujęciu biznesowym. Wiele sklepów notuje corocznie rekordowe obroty ze względu na nadchodzące Święta oraz Nowy Rok. 2020 pod tym względem jest jednak zupełnie inny. W wyniku niepewności związanej z koronawirusem, konsumenci kupują rzadziej, a szeroko pojęty handel przeniósł się w dużej mierze do Internetu. Jaki pod tym... Czytaj więcej »

  • Od stycznia wchodzi w życie tzw. podatek cukrowy, nakładający na producentów napojów obowiązek odprowadzania opłaty za dosładzanie produktów, bez względu na to, czy jest dodawany cukier, czy jego zastępniki. Zdaniem Marka Moczulskiego, prezesa firmy Unitop, wprowadzanie kolejnej daniny w czasie, gdy branża gastronomiczna i jej dostawcy walczą o przetrwanie, jest niezrozumiałe.... Czytaj więcej »

  • Wielka Brytania nie chce unii celnej z krajami Wspólnoty, nie zanosi się też na osiągnięcie porozumienia w sprawie warunków wymiany handlowej. Za 10 dni może więc nastąpić paraliż w handlu między Zjednoczonym Królestwem a kontynentalną Europą. Choć będzie on bardziej dotkliwy dla Brytyjczyków niż krajów unijnych, to może też dla wielu polskich firm oznaczać straty, a... Czytaj więcej »

  • Wyniki najnowszego badania opinii społecznej jasno pokazują, że prawie 60% Polaków chce wprowadzenia ustawowego zakazu sprzedaży napojów energetycznych nieletniej młodzieży. Zaledwie co trzecia ankietowana osoba jest temu przeciwna. Natomiast niespełna 10% respondentów nie ma jeszcze wyrobionego zdania na ten temat. Kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni uważają, że... Czytaj więcej »

  • Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Adam Abramowicz w stanowisku skierowanym do Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego zaapelował o bezzwłoczne uzupełnienie wsparcia rządowego dla przedsiębiorców, których działalność została zamknięta rozporządzeniami Rady Ministrów. W ocenie Rzecznika MŚP obecny katalog kodów PKD nie obejmuje wszystkich przedsiębiorców,... Czytaj więcej »

  • W listopadzie łączna liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 18% niższa niż rok wcześniej, a ich obroty spadły o 1,8% - wynika z danych PIH i CMR Panel. Sklepy małoformatowe odwiedziło o 14% mniej klientów niż w październiku, natomiast łączna wartość sprzedaży obniżyła się w tym czasie o 10%. Czytaj więcej »

  • Jak wynika z danych międzynarodowej agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland oraz Centrum Analiz Grupy AdRetail, o ponad 7% wzrosła liczba promocji piwa bezalkoholowego w ciągu ostatnich 11 miesięcy w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Największy skok, przekraczający 30%, odnotowano w formacie convenience. Z kolei hipermarkety miały spadek na poziomie blisko 18%. Komentujący... Czytaj więcej »

  • Jak wynika z Indeksu Zakupów (Shopping Index) opartego na danych dotyczących ponad miliarda konsumentów z całego świata, obroty handlu elektronicznego rosły przez dwa kolejne kwartały. Czytaj więcej »

  • Pandemia koronawirusa uniemożliwiła prowadzenie 24. Świątecznej Zbiórki Żywności z udziałem wolontariuszy i jej efekt jest rekordowo niski. Ubiegłoroczna akcja przyniosła prawie 780 ton żywności, a w tym roku udało się zgromadzić 100 ton. – Potrzeby są znacznie większe. Przekazujemy żywność do ponad 3300 organizacji społecznych, które pomagają setkom tysięcy osób w... Czytaj więcej »

  • Grupa Ferrero przedstawia najnowsze informacje na temat swojego zobowiązania, w wyniku którego do 2025 roku 100% opakowań będzie nadawać się do ponownego użycia, powtórnego przetworzenia lub kompostowania. W najnowszym komunikacie można przeczytać o nowych działaniach takich jak: przystąpienie Ferrero do Fundacji Ellen MacArthur uczestniczącej w inicjatywie New Plastics Economy... Czytaj więcej »

  • Wyjątkowy Prezent wraz z firmą badawczą Grupą 4P przeprowadził badania społeczne, aby sprawdzić, jak trudna sytuacja związana z pandemią wpłynęła na plany Polaków związane z celebrowaniem świąt Bożego Narodzenia. Wynika z nich m.in., że 85% respondentów zamierza spędzić święta w domu i jednocześnie 44% deklaruje, że nie zmieni swoich przyzwyczajeń w porównaniu z... Czytaj więcej »

  • Jak wynika z badania „Experience 2030: Has covid-19 created a new kind of customer?”, przeprowadzonego przez SAS, ponad 17 proc. konsumentów planuje wydać od 25 do 50 proc. mniej niż w 2019 r. To oznacza trudną końcówkę roku dla branży retail. Czytaj więcej »

  • Z najnowszego badania opinii społecznej wynika, że 45% dorosłych Polaków chce wprowadzenia ustawowego zakazu sprzedaży piwa bezalkoholowego osobom nieletnim. Grupa przeciwników tego rozwiązania jest tylko o 1% mniejsza. Eksperci analizujący problem też są podzieleni. W przyszłości nie wykluczają zmian w przepisach. Jednak obecnie w Ministerstwie Zdrowia nikt nie pracuje nad tego... Czytaj więcej »

  • W Wielkiej Brytanii e-papierosy są rekomendowanym przez rządową agendę ds. zdrowia publicznego sposobem na rzucenie palenia. Badania wskazują, że mogą być one o 95 proc. mniej szkodliwe od tradycyjnych, ponieważ nie zawierają substancji smolistych obecnych w dymie tytoniowym. Podobne podejście mają też m.in. rządy Kanady czy Nowej Zelandii, które wskazują, że e-papierosy mogą... Czytaj więcej »

  • W przedświątecznym okresie, firma Sokołów ponownie włączyła się w akcje pomocowe dla osób potrzebujących. Dzięki współpracy z Fundacją Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego, kilkuset powstańców warszawskich otrzymało paczki z wysokiej jakości, sokołowskimi produktami. Sokołów objął pomocą żywnościową również podopiecznych Fundacji Anny Dymnej „Mimo... Czytaj więcej »

  • Czterech na dziesięciu Polaków stwierdza, że rząd powinien wprowadzić zakaz przemieszczania się tuż przed Bożym Narodzeniem i w jego trakcie. Natomiast przeszło połowa rodaków jest temu przeciwna. Największy odsetek zwolenników zastosowania obostrzeń występuje w grupie osób, które mają ponad 60 lat. Do tego badani w większości deklarują, że zamierzają spędzić Wigilię i... Czytaj więcej »

  • Już od stu lat, Coca-Cola towarzyszy milionom rodzin na całym świecie, współtworząc świąteczną atmosferę. Niewielu jednak wie, że to właśnie Coca-Cola upowszechniła znane im całe życie świąteczne symbole, takie jak… współczesny wizerunek Świętego Mikołaja czy niedźwiedzie polarne! Czytaj więcej »

  • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał bezwarunkową zgodę na przejęcie przez Van Pur S.A. 100 proc udziałów w spółce Browar Braniewo Sp. z o.o., należącej do Grupy Żywiec. Strony deklarują wolę finalizacji transakcji jeszcze w tym roku. Czytaj więcej »

  • Trendy na rynku logistycznym w dobie pandemii

    Poniedziałek, 14 grudnia 2020

    Trendy na rynku logistycznym: sztuczna inteligencja i zarządzanie kadrami w obliczu pandemii – komentarz Agnieszki Sałek, dyrektor handlowej w Quick Service Logistics Polska Czytaj więcej »

  • Eurocash zamierza wyemitować niezabezpieczone 5-letnie obligacje na okaziciela serii B o łącznej wartości nominalnej 125 mln zł – czytamy w komunikacie spółki. Czytaj więcej »

  • O płatnościach w dobie pandemii i dynamicznego wzrostu e-commerce na podstawie raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Płatności cyfrowe 2020” opracowanego przez serwis GoMobi.pl. Partnerami merytorycznymi raportu są Przelewy24 i Visa. Wyniki na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile Institute. Czytaj więcej »

  • Unitop odświeża wizerunek

    Czwartek, 10 grudnia 2020

    Od dziś można zobaczyć nowy, odświeżony wizerunek firmy Unitop – jednego z największych producentów chałwy i sezamków w Europie. Spółka ma ambicję podwoić wartość swojej kategorii w Polsce do 2025 roku. W tym celu podejmuje szereg działań marketingowych i sprzedażowych. Przede wszystkim stawia na odświeżenie wizerunku – zarówno online, w ramach premiery nowej odsłony... Czytaj więcej »

  • Ponad połowa Polaków zrobi zakupy spożywcze na święta tylko w sklepach stacjonarnych. Niemal 3 osoby na 10 badanych połączą wizyty w placówkach z transakcjami w Internecie. Przeszło 50% rodaków zamierza kupić potrzebne produkty w okresie od 7 do 14 dni przed Bożym Narodzeniem. Najczęściej będą odwiedzane dyskonty. Konsumenci zapewniają, że w tym roku największe znaczenie... Czytaj więcej »

  • Grupa IGLOTEX S.A., czołowy producent i dystrybutor żywności mrożonej w Polsce, w rekordowym tempie, w ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy od uzyskania pozwolenia na budowę, uruchomiła w Skórczu najnowocześniejszy w tej części Europy zakład produkcyjny oraz oddział dystrybucyjny, które zatrudniają łącznie niemal 700 pracowników. Całkowita wartość inwestycji wyniosła 190... Czytaj więcej »

  • DS Smith zainwestuje łącznie 100 milionów funtów brytyjskich w budowę dwóch nowych zakładów produkcyjnych w Polsce i we Włoszech w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie klientów. Czytaj więcej »

  • W tym roku na prezenty, żywność, podróże oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy przeznaczyć średnio 1 318 zł, czyli o 29 proc. mniej niż wydaliśmy rok temu. Tegoroczne Boże Narodzenie, ze względu na pandemię, będzie miało wyjątkowy charakter. Dotyczy to także naszych zwyczajów zakupowych. Jak pokazuje kolejna edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2020”,... Czytaj więcej »

  • MLEKOVITA – największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej – kontynuuje swój dynamiczny rozwój, umacniając się na pozycji lidera. Sukcesy firmy potwierdzają wielokrotne zwycięstwa w branżowych rankingach i zestawieniach. Grupa MLEKOVITA kolejny rok z rzędu zajęła 1. miejsce na Liście Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich w 2019 roku, przygotowanej... Czytaj więcej »

  • Prawdziwy raj dla wszystkich fanów sera otwiera swoje drzwi w Kaźmierzu, w którym znajduje się główna siedziba Hochland Polska. Stworzono miejsce, gdzie każdy miłośnik serów znajdzie coś dla siebie. Otwarcie nastąpiło 7 grudnia! Czytaj więcej »

  • Ostatni kwartał roku to najważniejszy dla handlu czas, zwłaszcza w obliczu tegorocznej pandemii, która wielu sklepom zlokalizowanym w centrach handlowych zabrała lwią część obrotów. Na szczęście dla detalistów Polacy nie zamierzają w tym roku żałować pieniędzy na bożonarodzeniowe prezenty. Zdecydowanie więcej niż jeszcze rok temu kupią jednak online. Czytaj więcej »

więcej artykułów